dimarts, 14 de novembre del 2017

Delta Birding Festival (II)

Dissabte 23

Durant el migdia, mentre dinava, vaig entrar al portal ornitho.cat i vaig veure que s'havia vist 1 escuraflascons becfí (Phalaropus lobatus) a uns arrossars a prop de Deltebre.
Després de l'àpat em dirigí cap a la zona. Com a la majoria de paratges del delta, tot eren arrossars. N'hi havia tres, però, que no tenien arròs i estaven enfangats. M'hi vaig fixar millor i vaig veure que estaven infestats de limícoles! Vaig començar a repassar-los un a un... territs variants, territs menuts, valones, corriol grossos, xivites, gambes verdes, territs becllargs, batallaires (Philomachus pugnax), fredelugues (Vanellus vanellus), cames llargues (Himantopus himantopus), 4 territs de Temminck (!!!)... però ni rastre de l'escuraflascons.

De sobté, però, un territ lleugerament diferent a la resta em mosqueja. El miro amb més atenció... tamany superior al del territ menut però inferior al del territ variant, potes fosques, "V" molt marcades a les escapulars, projecció de les primàries llarga, cella blanca marcada, bec lleugerament curbat, aspecte una mica camacurt... no podia ser!!! tot apuntava a un territ cuablanc (Calidris fuscicollis)!!! Més tard va volar i se li va veure clarament el carpó totalment blanc, destacant molt de la resta de territs. Això va confirmar del tot les meves sospites!! Quina il·lusió!!! De seguida van començar a vindre ornitòlegs a veure'l i a fotografiar-lo. Sort! perqué les meves fotos eren un "trunyo"!!

Territ cuablanc (fotografies molt testimonials)




I amb aquesta espectacular sorpresa va acabar el 2n dia del DBF!

Diumenge 24

A les 8.00 del matí ja tornava a ser a les Salines de Sant Antoni, on hi havien les mateixes espècies del dia anterior, més 1 gavina corsa (Larus audouinii) i 1 àguila pescadora (Pandion haliaetus).

Flamenc


Territ menut


Flamencs

Gavina corsa
 Seguidament em dirigí a la finca DACSA, on s'estaven veient altre cop la daurada petita del Pacífic, els 2 territs rogencs i els ara 3 corriols pit-rojos. El vaig poder disfrutar a plaer, però massa lluny per fotografiar-los.

Cuereta groga

Terrerola rogenca



Després d'una bona estona observant ocells per la zona i parlant amb els diferents companys que hi havia, decidí anar a aexplorar una zona del delta que mai havia trepitjat: el Violí. A l'arribar vaig observar que les dues llacunes que formen aquesta àrea tenien poca aigua i pràcticament no hi havia ocells. Tot i això, vaig continuar explorant la zona. De seguida em vaig donar compte de que hi havia un nombre espectacular de passeriformes sedimentats per tot arreu!! 1 cucut (Cuculus canorus), 2 puputs (Upupa epops), 1 colltort (Jynx torquilla), 3 cotxes blaves (Luscina svecica), 1 bitxac rogenc (Saxicola rubetra), moltíssimes boscarles de canyar (Acrocephalus scirpaceus), 1 tallareta vulgar (Sylvia communis), una desena de tallarols de garriga (Sylvia cantillans), moltíssims mosquiters de passa (Phylloscopus trochilus) i l'estrella: 1 tallarol xerraire (Sylvia curruca)!!!!

Tallarol xerraire


Boscarla de canyar

Trist


Aquest últim el vaig poder observar en un arbret al costat del camí, a una distància considerable per fer-li bones fotografies, però molt a prop per observar-lo amb el telescopi. Se li pot veure amb molt bones condicions les seves característiques: parts superiors marronoses, cap gris, gola blanca i ventre d'un color marró clar. Del cap, se li observen els ulls foscos, la zona auticular fosca, el bec fi i un anell ocular blanc discontinu. Les potes eren fosques, i el tamany era petit, com de cantillans.
Després de poca estona, va començar a vindre gent per poder relocalitar l'ocell (unes 30 persones), però no va haver sort... llàstima!!!!

Finalment, i abans de marxar del delta, em dirigí als arrossars on vaig trobar el territ cuablanc el dia anterior. No el vaig poder relocalitzar, i després em van comentar que aquell dia no s'havia vist. Tot i això, la zona seguia igual d'animada que el dia anterior.

Corriol gros

Territ becadell
I amb això s'acaba aquest espectacular cap de setmana. Ara a esperar anciosos l'edició de l'any que ve!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada